5 טעויות נפוצות בפיתוח אפליקציות

האפליקציות מהוות חלק משמעותי ביותר בעולם הטכנולוגי המתקדם שבו אנו חיים. חלק מבתי העסקים מבוססים על אפליקציות, בעוד אחרים תלויים בהן לתמיכה בשירותים הניתנים. לפניכם 5 טעויות נפוצות בפיתוח אפליקציות שעשויות לגרום לבעיות בתפעול, לפגוע במותג ואפילו להביא לבריחת לקוחות.

5 טעויות נפוצות בפיתוח אפליקציות

התבססות על UX של מחשב

כאשר מתחילים הליך של פיתוח אפליקציה, חייבים להבין שהמסך של המכשירים הניידים וגם אלמנטים השליטה בטאץ’ מביאים מספקים למשתמש חוויית שימוש ייחודית. יצירת חוויית משתמש על בסיס מושגי ייסוד של מחשב עשוי להוביל לאפליקציה בלתי שימושית.

בניית אתר מובייל – ולא אפליקציה

בניית אתר אינטרנט שונה מבניית אפליקציה. בעוד שתפקידו העיקרי של האתר הוא לספק מידע לגולש, תפקיד האפליקציה הוא לסייע למשתמש באופן יומיומי, מהיר ופשוט. לדוגמה, אפליקציה המאפשרת לדעת מתי יגיע האוטובוס הבא, או אפליקציית חדשות המתריעה בעת התרחשות מסוימת בארץ.

התעלמות מגורמי שיווק ייחודיים לאפליקציות

נושא ה-SEO באינטרנט הרגיל מוכר לרבים, אך הליך פיתוח אפליקציה לאייפון דורש מחויבויות שונות לגמרי. יצירת תיאור נכון לחנויות, העלאה את האפליקציה באופן שתביא לאישור מהיר על ידי הפלטפורמה, התאמה למילות חיפוש חיוניות ועוד.

הזנחה של אלמנט האינגייג’מנט

כדי שהמשתמשים יחזרו לאפליקציה שלכם פעם אחר פעם, יש ליצור אלמנטים של אינגייג’מנט (שימו לב – עדיין אין תרגום מדויק של מילה זו לעברית, אך זה לא מפחית את חשיבותה). הקשר שנוצר בין המשתמש לבין האפליקציה זוהי הדרך הטובה ביותר להבטיח שהיא תענה לדרישות העסקיות שהוצבו בפניה. על מנת להשיג את המטרה הזו, יש ליצור איזון נכון של תוכן איכותי ומועיל לבין התדירות שבה חושפים אותו.

ציפיות גבוהות מדי להורדה ושימוש באפליקציה

הורדה והתקנה של אפליקציה לא מבטיחה שימוש בה. על מנת ליצור חווית משתמש שתגרום למשתמש להפוך אותה לחלק מחייו – יש להשקיע לא מעט זמן, מאמצים ויכולות לצפות את הצרכים העתידיים של המשתמשים. אף על פי שאנשים רבים מורידים אפליקציות, רבות מהן מוזנחות תוך זמן קצר.

כיצד מונעים את הופעתן של  5 טעויות נפוצות בפיתוח אפליקציות במוצרים שלכם?

על מנת ליצור מוצר בעל ערך, יש לגשת לנושא פיתוח אפליקציות באותה הדרך כמו לפיתוח כל מוצר אחר – בתור מוצר ייחודי וייעודי ולא השלמה לאתר או ספר. יש ליצור ערך מוסף, התראות מעניינות שיחזירו את המשתמש לאפליקציה בכל פעם מחדש. וכמובן שעליה להיות פשוט איכותית ומועילה ללקוח, מעוצבת בהתאם לכללים המודרניים ועם אפיקים להתפתחות ועדכונים בעתיד.