6 טעויות בניהול משימות

כולנו מבצעים טעויות מדי פעם – חלקן קטנות וחלקן גדולות. בניהול מפעל או עסק עצמאי יכולות הטעויות להיות קריטיות ולהוביל בסופו של דבר לפשיטת רגל של המקום. כדי שזה לא יקרה מתייעצים המנהלים עם אנשי מקצוע, ואלה מציעים להם לא פעם להשתמש במערכת מיוחדת המותאמת לניהול העסק השוטף – הלוא היא מערכת erp.

 

טעויות של רבים – חצי נחמה

כל עסק מתחיל מבצע טעויות לפעמים. לפיכך, חשוב ללמוד מהשגיאות ולהטמיע מערכות ממוחשבות כמו תוכנת erp. אלה כמה מבין הטעויות הנפוצות שכדאי להימנע מהן:

  1. תכנון זמנים לקוי – יום עבודה סטנדרטי מתפרס על פני 8 או 9 שעות עבודה (לא כולל שעות נוספות). עם זאת, גם אם העובדים המסורים שלכם יעבדו עד מאוחר, עדיין תישאר עבודה רבה עקב תכנון בלתי נכון של זמן ושל יכולות העובדים. תוכנה המנהלת משימות, לעומת זאת, יכולה לסייע בתכנון נכון.
  2. סדר עדיפויות – העסק גדל ומתפתח, והזמנות רבות לפניכם. יש לקוח המחכה להזמנה שלו כבר מעל לשבועיים, ואחר ביצע הזמנה בזה הרגע. סדר עדיפויות בלתי נכון שבמהלכו מבצעים את ההזמנה הדחופה פחות לפני זו הדחופה יותר, עלול לשבש את העבודה השוטפת.
  3. לא סומכים על איש – ייתכן שאתם מנהלים מבריקים, אך אם תנסו לבצע את כל המטלות בעצמכם, תקרסו גם אתם וגם העסק שלכם. בזכות תוכנה לניהול משימות תוכלו לחלק בקלות את המשימות בין העובדים, ותגלו כי קצב העבודה עלה משמעותית.
  4. אי מעקב אחר משימות – אינכם יכולים לנהל עסק מבלי לעקוב באופן תמידי אחר פעולות העובדים שלכם. חשוב לדעת בכל עת מה ההספק של כל עובד ועובד כדי לעבוד על שיפור הביצועים.
  5. אי מעקב אחר לקוחות – כחברה מתחילה, עליכם לעמוד בקשר רציף עם לקוחותיכם ולהזכיר להם על קיומכם. ישנם מנהלים המסתמכים על הלקוחות שיפנו אל החברה באופן עצמאי, אך אם תחכו יותר מדיי, הלקוחות יעזבו לחברה אחרת.
  6. ניהול בלתי נכון של מלאי – ישנם מנהלים אשר אינם עוקבים אחר ניהול המלאי שלהם, ועניין זה גורר אחריו טעויות שעולות הרבה, כדוגמת ביצוע הזמנות מיותרות של פריטים שנמצאים בשפע במלאי.

מערכת ניהול משימות יכולה לסייע לכם בניהול עבודה תקין, ולהביא אתכם בסופו של דבר אל יעדים שלא חלמתם עליהם.